Blogger Backgrounds

Saturday 20 August 2011

Pengorbanan Ibu Bapa :)


Semua orang ade ayah dan emak. Aku jugaa. Aku sangat sayang akan mereka. Yee sangat sayang. Pengorbanan yang tidak berbelah bahagi mereka hidangkan pada aku dan abang abang aku. Hidup kami ta semewah orang lain. Hidup kami ta dilimpahi harta. Tapi cukuplah kasih sayang dan pengorbanan yang mereka tujukan kepada kami adik beradik.

Setiap hari aku tengok ayah balik kerja dengan muka yang penat baru rehat sekejap dah pergi keja balik. Ya Allah aku sedih melihat kesungguhan ayahku mencari rezeki untuk kami sekeluarga. Apa yang aku nak semua dia bagi sebab aku tergolong anak yang manje jugaklah. Orang cakap bertuah jadi kau Caa ape yang kau kau dapat tapi ta taw aku kesal bila aku tengok ayah aku kerja kuat untuk kami. Emak? Seorang emak yang baik. Emak yang memahami. Always make me happy :)

 AYAH

Aku mengenal suara yang engkau tiup saat aku masih merah
Aku mendengar saat engkau berlari mengejar waktu hingga tanpa nama ketika gelisahmu belum juga tunai

"menangislah yang keras nak, biar suaramu cepat lantang, kelak waktu akan menjemputmu lebih cepat daripada rambut putih yang saling berebut tumbuh dikepalamu" 

IBU
Lihatlah, tak ada lagi genang embun disudut mataku
Seperti saat ketika dulu engkau ganti air susuku dengan cerita dongeng pengantar tidurku
Hanya doa serupa dongengmu yang membuatku berjalan dan berlari hingga hari ini, ya saat ini.


No comments:

Post a Comment