Blogger Backgrounds

Thursday 19 September 2013

Jalan yang berliku aku susuri
Memandang jauh kegelapan hati
Inginku teriak suara kecil
Melihat silam yang berduri

Manusia 
Hanya cukup satu perkataan membuat aku sedar
Aku perantau sementara
Walau beribu batu ku kejar angan dan citaku
Tetap ku rebah jua dipangkuanMu

Redha
KetentuanMu yang sangat berkuasa
Lihat kelangitMu
Yang indah coraknya
Yang permai anginnya
Yang cantik Subhanallah
Aku terpegun
Betapa hanya Kau yang mampu

Tewas
Jangan terfikir berputus asa
Genggam dan erat sekuat hati
Iltizam sejati
Sentiasa diberkati

Jadi seorang pemenang dihatiMu
tetapi merendah diri seolah pemula segala
Kerna ku tahu betapa kerdilnya aku
Betapa hinanya aku
Betapa aku sungguh malu
Untuk bertemuMu

Duhai hati
Janganlah berduka
Bergembira atas kurniaanNya
Yang tiada tolok bandingnya
Nescaya Allah merahmati kita

No comments:

Post a Comment